Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Minimiorder är 75 kr inklusive moms.
 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Klarna

Med Klarna kan du betala med kontokort eller Internetbank eller Klarna faktura. Mer information om Klarna finns på www.klarna.se.


- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. 869-4085. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-10 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med DHL dock vid mindre försändelser under ½kg anväder vi ibland Posten.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning under 700kr är 69kr. Vid ordervärde överstigande 700kr bjuder vi på fraktkostnaden. Obs! Detta gäller ej avtalskunder.

 

Reklamation och returrätt

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. (Obs! det gäller ej vid special beställda varor) Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Det förutsätter dock att varan inte har använts och att den återsänds i samma skick som den skickades ut i tillsammans med originalförpackningen. Naturligtvis får inte godiset vara öppnat. Förpacka varan väl och returnera den till oss du får själv stå för returfrakten och eventuell frakt återbetalas ej.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.